המחשה: תומי הרפז

  

אלה המשתמשים בתחבורה הציבורית יודעים שהחוויה הכל כך אלמנטרית רחוקה מלהיות מושלמת. ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל הרים את הכפפה ופרסם דוח 'תלונות הציבור לשנת 2018' המפרט את הטעון שיפור ב-20 הקווים שהכי הרגיזו את הנוסעים. 

התלונות, על פי הדוח, מתקבלות דרך אפליקציית '15 דקות' המאפשרת למשתמשי התחבורה הציבורית להוות בקרים בשטח על איכות הנסיעה.

בארגון מדווחים כי בתקופה (שנה וחצי) במהלכה פועלת האפליקיצה נרשמו לא פחות מ-11,000 דיווחים, כאשר רובם עסקו בתלונות על איחורים של אוטובוסים או ב"דילוג על תחנות". רבים מהדיווחים נגעו בארבעה קווים העוברים בחולון ובת ים, ואלה הם: 

קו 1 של חברת דן (פתח תקוה-בת ים): מתלוננים הנוסעים על איחורים משמעותיים. בנוסף, הביקוש לקו גדל אך התדירות הנוכחית לא נותנת מענה ראוי. התדירות הנמוכה מייצרת צפיפות רבה מדי בקו, ולכך שנוסעים נותרים בתחנה. 

קו 142, חברת דן, בת ים-תל אביב: עיקר הדיווחים נוגעים לאיחורים ונסיעות שלא מגיעות כלל, ועל פי הדוח הסיבה טמונה בפקקים במקטע של אלנבי-בגין-רוטשילד-בצלאל בתל אביב. הסיבה ככל הנראה היא אי מתן עדיפות לתחבורה ציבורית במקטע המדובר. 

קו 99 חברת אגד, אזור-חולון: הקו סובל מצפיפות בלתי נסבלת. נדרשת הגברת תדירות על מנת להתמודד עם העומסים הקיימים. 

קו 7, חברת דן, תל אביב-חולון: אי ביצוע נסיעות, איחורים רבים, צפיפיות גבוהה, אוטובוסים מוזנחים ומלוכלכים. למרות הביקוש הרב, תדירות הקו לא תוגברה. בנוסף, עובר הקו באזור עבודות הרכבת, שם לא סומנו נתיבים יעודיים לתחבורה ציבורית. נדרשת הגברת תדירות והוספת נתיבים ציבוריים עירוניים.