עמית צריקר (11) מחולון היא בעלת לקות תקשורתית על הרצף שהחלה ללמוד בבית הספר "יחד" בשכונת ג'סי כהן בחולון. לאחרונה גילתה התלמידה שהחתול האהוב על כל תלמידי בית הספר מתחיל להראות בעיות התנהגות, ולעיתים אף שורט את התלמידים, אז היא לקחה אותו כפרויקט אישי. 

צריקר. השיפור ניכר | צילום פרטי

צריקר סיימה רק לאחרונה קורס באבחון חתולים. "בטיפול עם ניסים החתול אנחנו עובדים על תחושת הביטחון שלו", מסבירה צריקר. "אם הוא מרגיש בטוח, מקבל את המזון המאוזן שלו בשעה קבועה, מקבל ליטופים ומספיק מנוחה, הוא חש בנוח יותר ואין לו צורך לתקוף.

"כמובן שגם טיפלתי בו בטיפול נגד פרעושים וביקשתי מהילדים בבית הספר שיניחו לו בשעות המנוחה שלו. זה ידוע שחתול שלא מציקים לו הוא נינוח יותר.יש לו מזרן משלו ושפע של אהבה ולמרות שלא סיימנו את הטיפול הוא כבר יותר נינוח".

את ההכשרה עברה צריקר בקורס אונליין של "מרכז המצוינות" שממוקם באנגליה, במלגה מלאה, במסגרתו היא למדה אבחון התנהגות חתולים, מקצוע שכמעט ולא קיים בישראל למרות הצורך הרב בו.

למרות גילה הצעיר היא כבר קיבלה מספר הזמנות עבודה ובימים אלו היא מתחילה לטפל בחתול שמאוד מחובר לבעליו, אישה בהריון שחוששת כי הוא יתקשה לקבל את התינוק החדש ובחתול עם קשיי התאקלמות בבית חדש שעושה צרכים בכל פינה, התנהגות שמאוד לא מתאימה לחתולים.

"החלטתי ללמוד יעוץ התנהגות חתולים כי ראיתי שהרבה אנשים לא מבינים את בעלי החיים כמו שאני מבינה אותם. כמו שלפעמים אנשים אחרים לא מבינים אותי. חשבתי שככה אני אעזור לאנשים להבין את עולם החתולים טוב יותר ואולי גם ילדים כמוני", מסכמת צריקר.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו