מערך מעוף הנו מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים יחידה במשרד הכלכלה והתעשייה אשר פועלת לקידום עסקים קטנים ובינוניים בישראל שמהווים 99% מכלל העסקים במשק.

החזון של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים הינו לפעול למימוש היכולות הכלכליות והחברתיות הטמונות במגזר העסקים הקטנים והבינוניים במטרה להגדיל את תרומת העסקים הקטנים והבינוניים לתוצר בישראל וכן לסייע להקטנת הריכוזיות במשק.

לשם כך, הסוכנות מסייעת להקמת עסקים חדשים וכן להגדיל את הפריון של עסקים קיימים, את יעילותם וכושר התחרות שלהם נכון להיום, מערך המעוף מונה 38 סניפים ברחבי הארץ, המספקים שירותי ליווי וייעוץ, הדרכה וליווי למימון מהקרן בערבות מדינה וקרנות נוספות.

החברה שמפעילה את שירותי מעוף באזור המרכז הינה חברת בידיאו מעוף שהיא חברת בת של BDO, פירמת ראיית חשבון והייעוץ עסקי המדורגת בין חמש פירמות ראיית החשבון המובילות בארץ.

מערך מעוף פועל ב 3 אפיקים מרכזיים לשם קידום העסקים שמגיעים אליו:

  1. ייעוץ וליווי עסקי - קבלת ייעוץ מיועצים מקצועיים מהמגזר הפרטי במגוון תחומים כגון: ניהול ופיתוח עסקי, פיננסים, שיווק, שיווק דיגיטלי, מכירות, ייבוא, ייצוא, מסעדנות, רישוי עסק, ייעוץ ארגוני, מערכות מידע ומחשוב, ליווי למדען הראשי, עיצוב תעשייתי, תפעול ולוגיסטיקה, תקינה, איכות הסביבה, סקר אנרגטי, רכש ציבורי, רישיון יצרן. משך הייעוץ משתנה בהתאם לגודל העסק.
  2. קורסים והדרכות- מערך הדרכה מקיף לניהול העסק בנושאים שונים כגון: שיווק דיגיטלי, הקמת דף עסקי בפייסבוק, הקמת אתר אינטרנט, כלים לניהול פיננסי, ארגז כלים למכירות, ניהול עובדים,  הקמת עסק, יזמות עסקית וכו' ליווי לקבלת מימון - מהבנקים וממגוון קרנות הפועלות בתחום כמו הקרן בערבות מדינה, האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית, קרנות פילנטרופיות ועוד.
  3. ליווי לקבלת הלוואה- מהבנקים וממגוון קרנות הפועלות בתחום כמו הקרן בערבות מדינה, האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית, קרנות פילנטרופיות ועוד. יועץ בתחום מלווה את העסק באיתור גורם המימון הרלוונטי, כתיבת תכנית עסקית למימון, הגשת הבקשה להלוואה וליווי המגעים מול הגורם המממן

יש לנו כלים שמיועדים לעסקים בינוניים (עד 100 עובדים) וכלים שמיועדים לעסקים זעירים החל משלב הרעיון העסקי. חשוב לציין שכלל המחירים עבור השירותים מסובסדים מטעם משרד הכלכלה והתעשייה.

התפקיד שלי כמנהלת מעוף חולון ומלווה עסקית בסניף, הינו לקיים פגישת ראשונית עם העסק, בפגישה זו אני מכירה וממפה את העסק, האתגרים שלו, וביחד עם בעל המיזם או העסק אנו מכינים תכנית המורכבת ממספר שירותי מעוף שונים על מנת לתת לבעל העסק את כל הידע והכלים להם הוא נדרש על מנת לקדם את פעילותו העסקית. פגישה ראשונית זו כרוכה בעלות חד פעמית לליווי של מעוף לתקופה של שנתיים, בהתאם לגודל העסק.

מעוף סניף חולוןהעסקים שפונים אלינו מעידים שהעסק שלהם התקדם כתוצאה מהליווי ושביעות הרצון מסקר חיצוני שמבוצע על ידי חברת בקרה חיצונית בקרב הלקוחות שלנו מעיד על רמת שביעות רצון גבוהה מעל ל 80%.

לדוגמא, תושב חולון בשם עידן מרום שפתח בית ספר לגלישת גלים. בית הספר מפעיל קורסים, קייטנות וחוגים לילדים בגילאים 6.5 ומעלה. כמו כן קבוצות בוגרים ואימוני חתירה וסאפ.
העסק מלווה על ידי מעוף חולון החל מתחילת דרכו ונכון להיום לאחר ליווי של שנה יש קפיצה גדולה במחזורים של העסק, עידן מעסיק בין 2 ל 14 עובדים בהתאם לעונתיות של העסק.

עסק מצליח נוסף הוא "נחום- יגודייב ושות' -משרד רואי חשבון" המעניק שירותים פיננסיים לבעלי עסקים בעיר. העסק נותן שירותי חשבונאות ומתמקצע בחיסכון במיסים ובסיוע לעסקים מתחילים. העסק מלווה על ידי מעוף מזה כשנתיים בקרוב, ובעקבות הפעילות, המחזורים קפצו בצורה משמעותית. הפעילות התרחבה. החלו להעסיק עובדים, עוברים למיקום חדש בקרוב.

שנהב אילוז, מנהלת מעוף חולוןלהלן מספר טיפים בסיסיים שחובה על כל עסק לדעת וליישם:

  1. מי שנכשל בתכנון, מתכנן להיכשל
    כשזה נוגע לתכנון, תשקיעו. תלמדו כל דבר שיכול לסייע לכם להכיר את העסק ולייעל אותו אפילו לפני שפתחתם אותו בפועל ובוודאי אחרי...
    אנשים נוטים לעשות את הטעות המוכרת ו"לרוץ" לטקטיקה. לרוב, זה דבר מעקב ולאו דווקא מסייע. לפני שיוצאים לדרך, כדאי להכין תכנית עסקית ולבנות אסטרטגיה נכונה שנשענת על מודל עסקי מובנה. עסקים שלא מתכננים היטב "נופלים" לבורות המוכרים, ובסופו של דבר מצליחים פחות.
  2. היעזרו בכל מי שאתם יכולים
    אנשי מקצוע, אנשי עסקים אחרים בתחום שלכם, מתחרים. כל מי שיכול לתת לכם מידע שיכול לסייע לכם לקדם את העסק.
  3. הגדירו והכירו את קהל היעד שלכם
    מי שמגדיר את קהל היעד שלו בצורה מדויקת, יכול להתחיל למצוא את הדרכים הנכונות להגיע אליו. כדאי לערוך סקר בקרב אנשים המשתייכים לקהל היעד שהגדרתם ולבדוק איתם מה הם היו רוצים לקבל מבחינת שירותים/ מוצרים מכם. כמה היו מוכנים לשלם על כך. כל מידע שתוכלו לדלות מקהל היעד שלכם שווה זהב.
  4. היו אקטיביים
    אל תחכו שהלקוחות ימצאו אתכם. חפשו אתם אותם. חישבו מי כבר היום עובד עם הלקוחות שיכולים להיות הלקוחות שלכם. מצאו דרך לשתף עם אותו גורם פעולה.
  5. אל תהססו לפנות לגורם מקצועי
    לא משנה כמה גדול העסק, וכמה שנים העסק פועל בתחום, תמיד יכולה נקודת מבט נוספת חיצונית ואובייקטיבית לסייע לראות דברים, שאולי קשה לבעל העסק לראות מבפנים בשל המעורבות שלו בעסק.

 

 

העלתה על הכתב: שנהב אילוז, מנהלת מעוף חולון  

המשביר 1 פרימיום סנטר, א.ת

1700-707-767 שלוחה 6