יונית הורן | צילום: אביבית אייזקסון

יונית הורן מחולון, נשואה ואם ל-2, מנהלת את קבוצת הפייסבוק "לחיות במקסימום- שינוי תזונה בתודעה" ומסייעת לנשים לרדת במשקל באמצעות שיטות ייחודיות שלא מפחדות מאוכל.

הורן למדה את רופאת הרמב"ם, תורת האיזון לשחרורו חסימות, ביו- אנרגיה, טיפול בפרחי באך, שחרור טראומות באמצעות נשימות, שחזור גלגולים להוצאת טראומה והיא מאסטר ב-NLP שיטה שעוסקת בשינוי תודעתי באמצעות שפה שהמוח מסוגל לפענח והיא מנחה בתנועה טיפולית, פילאטיס, קיקבוקס, זומבה ואירובי.

לרגל חגי תשרי הורן מפרסמת טיפים לשמירה על המשקל בין ארוחות החג העמוסות, אבל תשכחו ממינונים קטנים, פחד מפחמימות והימנעות מקינוחים, מבחינת הורן  החג הזה לובשים לבן ושוכחים מדיאטה.

צילום: אביבית אייזקסון

"תמיד החגים מעוררים הרבה דאגות, אירוח, מנות ראשונות, מה נלבש, את מי נזמין? ואז מגיע הרגע הזה שמה נאכל וכמה?", אומרת הורן, "השיח הפנימי הזה מאכזב, הרי לא בא לך שוב להיות ב'עונש' ואת יודעת כי ככה לימדו אותך שבחג לא עושים דיאטה. אז אולי העצות האלה קצת שונות ואחרות ממה שבדרך כלל שומעים, אבל תאמינו לי הן עובדות ומשנות חיים".

טיפים מנטליים של יונית הורן לשמירה על המשקל בחגים ובכל השנה:

1. החג הזה את לא עושה דיאטה - החג הזה את אוכלת מלא, כמה שאת רוצה, שבי רגע, קחי דף ועט ותתחילי לכתוב את כל המנות שאת הולכת לאכול. דמייני את עצמך, אוכלת את המנה הראשונה, השנייה, בולסת את כל הסלטים, גם את סלט התפוח אדמה, סלט הכרוב, החמוציות. שבי ודמייני את עצמך אוכלת. בדמיון לא במציאות. הרי בדרך כלל אנחנו עושות הפוך על הפוך, אנחנו מכניסות את עצמנו למלחמה מול המזון, לאכול פחות. אחד מכללי הייסוד זה שהמח הוא איבר לומד ואינו מבין שלילה, שאת אומרת לו לא, אסור ואל - הוא משמיט את מילות השלילה ורואה בדמיון את התמונה של המאכל. תאפשרי לעצמך חופש במח, תרגישי גם אחרי את תחושת השובע, איך את מרגישה, מה את אומרת לעצמך.

2. רק היום, את לא עושה דיאטה, אבל רק היום, את אוכלת בריא ונכון. זאת אומרת בארוחת החג, מותר לך זכרי מותר לך לאכול הכל כמה שאת רוצה ומה שאת רוצה, אבל רק היום את בוחרת להזין את הגוף שלך במה שנכון לך. פעולות קטנות וחשיבה על הרגע, רק עכשיו את בוחרת לאכול את הסלט ירקות עוד מעט תאכלי את כל מה שאת רוצה. עיכוב, דחייה, סיפוק - מתוך בחירה ותודעת שבע ולא צמצום ותודעת חוסר.

3. חשבי על הרגע הבא, איך תרגישי אחרי, נגיד ואכלת את כל המנות המוצעות תחשבי על הרגע הבא, על התחושה ותכתבי אותה. מחקרים הראו שאנשים רזים חושבים על התוצאה ולכן היכולת שלהם לבחור נכון גדולה הרבה יותר, מאנשים שחושבים רק על הרגע.

צילום: אביבית אייזקסון

4. פנקי את עצמך, חבקי את עצמך ותגידי לעצמך כל הזמן כמה את ראויה לטוב ביותר, את מלכה. מלכה מכניסה אויבים לגוף? מלכה אמתית דואגת לגוף שלה, אוהבת אותו.

5. החזיקי תמונת ניצחון, חשבי מה יחשב בעינייך כניצחון? קחי דף ועט וממש תכתבי שיחה שתהיה לך עם חברה אחרי שהצלחת ואכלת בריא. דמייני את השיחה וחיזרי עליה שוב ושוב. תחזקי את התמונה של ההצלחה כל הזמן בראש, הכל תלוי בך והכל בראש וכשאת אוכלת, זכרי ליהנות.

6. ייסורי מצפון הרבה יותר משמינים מהאוכל עצמו.

7. ברכי את עצמך ואת המזון, מלאי את הגוף שלך בהודייה.

8. אכלת , שבעת, נהנת - דאגי לצום מרגע סיום האכילה, כמה שיותר. הצום כולל רק שתיית מיים, ללא קפה. דאגי את הארוחה הבאה לאכול הכי מאוחר שיש, ככה תדאגי לאפשר לגוף שלך לאפשר עיכול נכון ממושך בלי להכביד בארוחה נוספת. ברגע שאת רעבה, תתחילי בירקות ומרק. תעשי יום אחד של ניקיון בגוף , ממש כמו שעושים בימי שישי בבית. זכרי בגוף שלך ישנם זר"מ: זיכרונות, רגשות , מחשבות והם אלה שמנהלים אותנו, מכתיבים את הדימוי העצמי שלנו, המסוגלות והערכה האישית שלך לתוצאה.

9. צאי לעשות ספורט, הליכה לפחות 40 דקות בקצב דיבור.

10. לפני השינה, שמעי מוזיקה מרגיעה ותדאגי לדבר לעצמך בשיח פנימי מעצים ולא מדכא. זכרי: דיאטה מובילה לדיכוי תודעה מובילה לריפוי