צילום: shutterstock אב חד הורי תושב חולון, הסובל מנכות, נעזר במקל הליכה ולעתים בכיסא גלגלים לקח את בתו, שסובלת מהתפתחות איטית, לטיול מפנק באנגליה. לטענתו, כשהגיעו השניים לשדה התעופה כדי לעלות על טיסה בחזרה לארץ, הם נקלעו לשרשרת של אירועים שבסיומם כמעט נשארו בשדה התעופה ללא יכולת לשוב ארצה.

בכתב התביעה שהגיש האיש לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב נגד חברת 'אל על', נטען כי כאשר הוא ובתו הגיעו לכניסה לשדה התעופה בלונדון, הם גילו כי השער שממנו יוצאת הטיסה שלהם נמצא במרחק של 20 דקות הליכה, משימה קשה מאוד לאב הנכה ולבתו המוגבלת שהיו מצוידים במזוודות. לטענת האב, הוא ובתו נאלצו לבקש סיוע מעוברי אורח, והגיעו לשער מתנשפים ותשושים. כשהגיע נציג של 'אל על', הוא דחף את כיסאו של האב לראשית התור, אך כשהאיש ביקש ממנו מים עבור בתו כדי שתוכל לקחת תרופות, הנציג טען שאין מים והחל לדבר עם הבת באנגלית, על מנת לבדוק אם היא כשירה לטוס במצבה. הבת, שאיננה דוברת אנגלית, לא הבינה אותו והאב התערב בשיחה. בין האב לנציג החל ויכוח על רקע אי ההבנות, אז אמר הנציג לאב לטענתו, שהוא ובתו לא יעלו על המטוס.



מחשש פן ישאירו אותם מאחור, ניסה האב לקום מכיסא הגלגלים בעזרת מקל ההליכה, אך לטענתו הנציג תקף אותו. "תגובתו של הנציג הייתה אלימה וחריגה במיוחד. הוא דחף את התובע, כמעט והביא לנפילתו והעיף את כסא הגלגלים וכבודתם של התובע ובתו על הרצפה של השער באגרסיביות". נכתב בכתב התביעה.
לדברי התובע, הנציג גרם לתרופות ליפול ולהתפזר על הרצפה, צעק עליו ועל בתו, לקח את דרכונם והבהיל את הבת עד שזו פרצה בבכי.

דקות ספורות לפני סגירת השער, הגיע האחראי הראשי מטעם חברת התעופה, הצליח להרגיע את הנציג והעלה את התובע ואת בתו למטוס. למרות בקשותיו החוזרות של התובע, סירב הצוות למסור את פרטיו המלאים של הנציג.

"התובע ובתו נפגעו עד עמקי נשמתם מהיחס המשפיל שלו זכו וחופשתם נהרסה. הם נאלצו לסבול עוגמת נפש חמורה וחריגה במיוחד, והושפלו על ידי עובדי הנתבעת. נוסף על כך, הנתבעת פעלה בניגוד לחוק, עת שלא הנגישה את דרכו של התובע אל השער מלכתחילה", טוען התובע שדורש מחברת 'אל על' לפצות אותו ואת בתו ב־33 אלף שקל.

מאל על נמסר: "צר לנו על תחושותיו אולם כפי שנמסר לו, נציג החברה בלונדון רצה לוודא כי בתו אכן כשירה לטוס, זאת במסגרת אחריות החברה לשלומם ולביטחונם של הנוסעים. לגופו של עניין, כתב התביעה התקבל באל על והחברה תגיב עליו בערכאות המקובלות".