בראשות עיריית חולון עומד ראש עירייה שלא פעם חשש לכנות את עצמו טכנופוב. מוטי ששון ידוע כאדם שעדיין קורא הודעות מדפי נייר, מקבל פניות רק בטלפון או בפקס ולא ממש מעורה בפלאי הטכנולוגיה. לכבוד הבחירות המקומיות האחרונות הוא הפתיע כשפתח חשבון פייסבוק, בעברית וברוסית, ובעיקר בעובדה שהמשיך לתחזק אותם באדיקות גם אחרי הבחירות. למרות זאת, הוא עדיין מתעקש שלא להכניס מחשב למשרדו וכיסו עמוס לעייפה בפתקים והודעות שמשאירות לו המזכירות.

כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet

בניגוד לששון, עיריית חולון דווקא מנסה לשמור על הקצב והשכילה להבין את היתרונות של הרשתות החברתיות. העירייה מתחזקת כבר מספר שנים חשבון פייסבוק פעיל שמגיב לתושבים בזמן אמת, וחשבון אינסטגרם שמעלה תמונות מהעיר. השנה לראשונה יכלו התושבים להעלות תמונות של העדלאידע בזמן אמת לפייסבוק ולאינסטגרם של העירייה, ולקחת חלק פעיל בתיעוד האירוע השנתי החגיגי ביותר בעיר.

עיריית חולון גם נוהגת לשלוח הודעות לטלפונים הניידים של התושבים בשעת חירום. בסוף 2012 כשנורו רקטות גם לכיוון מרכז הארץ ומספר אזעקות נשמעו בעיר חולון, קיבלו התושבים הודעות מהעירייה שביקשה להרגיע ולספק מידע לשעת חירום.



מנהלת הסברה ותוכן באינטרנט של עיריית חולון, רמה ורדיאל, הסבירה כי העיר חולון הציבה לעצמה יעד להפוך לעיר דיגיטאלית במסגרת החזון העירוני החדש. "מנכ"לית העירייה, חנה הרצמן, עובדת בימים אלו על פיילוט שתהפוך את העיר חולון לעירייה מקוונת. המטרה ליצור בעיר קהילתיות, תוך שימוש באמצעים טכנולוגים מתקדמים במגוון חומים כגון: תרבות וחינוך.

"דווקא בעידן המודרני חשוב לנו ליצור קשרים וקהילות ולהפוך את העירייה לנגישה יותר. כבר היום חלק גדול מהנדסת העיר מתנהלת באמצעים דיגיטאליים, מהנדסים ואדריכלים מגישים תוכניות דרך האינטרנט וכל תושב יכול לעקוב אחרי התיק שלו באגף תכנון ובנייה באתר האינטרנט של העירייה. גם פניות הציבור ומוקד 106 מתנהלים דרך האתר ואין ספק שזאת המגמה אליה צועדת העירייה. בעתיד יותר טפסים יהיו מקוונים וכך יצמצמו את הצורך בהגעה לעירייה אך במקביל חשוב לנו גם לא לאבד את מגע אנושי ולאפשר לכל תושב להמשיך להגיע בעצמו ולקבל מענה".

בכל הנוגע לענייני ביורוקרטיה עיריית חולון אומנם מתקדמת, אך רק לאחרונה הגיש חבר מועצת העיר מסיעת 'צעירים', מורן ישראל, שאילתא בבקשה לספק טפסי הנחה בארנונה באינטרנט, זאת לאחר שהתברר כי קשישים רבים בעיר אינם מקבלים את ההנחה המגיעה להם בארנונה כיוון שהם מתקשים להגיע לבניין העירייה ולטפל בנושא.

ישראל הציע כי הגשת טופס ההנחה בארנונה יהיה נגיש באינטרנט וכך הקשישים יוכלו לקבל סיוע מנכדיהם וילדיהם מבלי להטריח אותם ולהפסיד ימי עבודה. "אין כל מורכבות טכנולוגית בהבניית טופס שיקלוט את בקשות ההנחה בארנונה באמצעות אתר העירייה. ליתר דיוק, מערכות הסליקה והגבייה שמפעילה העירייה על מנת לגבות את הארנונה וקנסות החנייה הינן מורכבות יותר ומצריכות אמצעי אבטחה מחמירים בהרבה", הסביר ישראל.

ורדיאלי אומרת מנגד כי בעניינים מסוימים יש צורך בהגעה ישירה לבניין העירייה: "עם כל הרצון הטוב זה לא תמיד מסתדר, בעיקר במקרים בהם יש חובה להציג מסמכים מקוריים כמו בענייני ארנונה".