קטל על שני גלגלים: נתוני עמותת "אור ירוק" שפורסמו השבוע חושפים כי מאז ינואר 2003 ועד סוף אוקטובר 2011 נפגעו בכבישי בת ים 171 בני אדם שרכבו על קטנועים ואופנועים, ובכלל זה 3 נהגים ששילמו בחייהם. עוד מגלים הנתונים כי בחולון נפגעו 320 בני אדם בדרגות פציעה שונות, ואילו באזור, סיימו 6 נהגים את רכיבתם על אופנועים בטיפול בבית חולים.

בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"

במקביל לנתונים אלו חשפה "אור ירוק" את נתוני מעורבות צעירים בתאונות דרכים ברכיבה על אופנועים וקטנועים מאז תחילת שנת 2010.

על פי הנתונים, בשנת 2011 (ינואר-אוקטובר) נהרגו 12 צעירים בגילאי 15-24 בתאונות דרכים ברכיבה על אופנועים וקטנועים. בתקופה המקבילה (ינואר-אוקטובר), בשנת 2010, נהרגו תשעה צעירים ברכיבה על אופנועים וקטנועים. מדובר בעלייה של כ 30%, כך נמסר מעמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "רוכבי כלי הרכב הדו גלגלי מוגדרים כאוכלוסיה בסיכון גבוהה ובמיוחד הצעירים שרוכבים עליהם. לכן יש להעלות את גיל קבלת הרישיון מ-16 ל-17 ולשנות את אופן ההכשרה והתיאוריה".

על פי הנתונים, נכללות בת ים וחולון ברשימת חמש הערים בהן נפגע המספר הגבוה ביותר של הרוכבים הצעירים. על פי הנתונים, בשנת 2011 (ינואר-אוקטובר) נפגעו בתל אביב 141 צעירים רוכבי אופנוע וקטנוע, בירושלים נפגעו 72 צעירים רוכבים. בפתח תקווה נפגעו 41 צעירים, בחולון נפגעו 30 צעירים, בנתניה ובבת ים נפגעו 22 צעירים רוכבי אופנוע או קטנוע.