עצור ל"לייק" בטרם תעבור: כיכר הלוחמים, הידועה בכינוייה, "כיכר הדמעות", היא אחד האתרים המזוהים ביותר עם העיר חולון. קבוצה בשם "הפיכת כיכר קוגל (הלוחמים) לצומת מרומזר", שייסדה שרון וגנר, מבקשת לשנות את הכיכר, לטובת בטיחות הנוסעים. עד כה הצטרפו לקבוצה 116 חברים, והם נחושים בדעתם לעורר את הנציגים בעירייה לפעול.

* בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק שלנו

שרון וגנר, עובדת בעיר חולון, ומדי בוקר וצהריים נוסעת דרך כיכר הדמעות (שזכתה לכינוי זה בשל ריבוי הנכשלים בטסטים באיזור – ל.כ.) . כבר שנים שהיא מתייחסת למקום כמסוכן, ולכן החליטה להקים קבוצה בפייסבוק שמטרתה להפוך את הכיכר לצומת מרומזר. מטרתה היא ליצור קבוצה גדולה מספיק, כדי שתוכל להגיע עם המספרים עד לחדר לשכתו של ראש העירייה, מוטי ששון, ולחולל שינוי.

מה עורר אותך להקים קבוצה בפייסבוק?
וגנר: "העובדה שהכיכר פשוט מסוכנת. בכל פעם שאני עוברת שם עם רכב, אני עדה ל- "בלאגן תעבורתי" שמתרחש שם. הכיכר בנויה משלושה נתיבים, וכל רכב רוצה לצאת ביציאה שונה. זה גורם לרכבים לעבור נתיבים בצורה מסוכנת ובפתאומית, כדי לצאת ביציאה הרצויה. גם נהגים מנוסים לפעמים מועדים ואינם מצליחים לנווט בכיכר. לשמחתי, לי אישית אף פעם לא הייתה תאונה בכיכר, אך שמעתי על לא מעט מקרים של אנשים אחרים".

האם ניסית לפעול גם באמצעות שליחת מכתבים לנציגים בעירייה?
וגנר: "ניסינו דרך חברה בקבוצה שעובדת בעיריית חולון לפנות למזכירת ראש העירייה, אך היא הבהירה מראש שאין סיכוי שמשהו ישתנה בכיכר, היא אף ציינה, שבעבר הכיכר הייתה מרומזרת דבר שיצר יותר בלאגן, מאשר המצב הקיים היום. לפייסבוק יש כוח גדול, ואולי בעזרתו נוכל להגיע למספר אנשים גדול שיתמוך בנו, ואפילו כאלה שיוכלו לעזור".

ואכן, חברים רבים תמכו, עשו לייק, והחלו לכתוב את עמדותיהם ביחס לכיכר בעמוד הבית של הקבוצה. התגובות שהתקבלו היו חלוקות, חלקן מאשימות את העירייה, ודורשות שינוי בכיכר לאלתר, כמו לדוגמא בחור שכותב: "אני בכלל ירושלמי אבל מגיע מדי פעם לחולון, וזו באמת כיכר בעייתית. בכל עיר נורמאלית יש בכניסה לעיר צומת מרומזר ולא כיכר, לא ככה??".

תשובה לשאלתו הוא מקבל מפי חברים אחרים בקבוצה, שטוענים כי הבעיה היא בכלל לא עם הכיכר אלא עם הנהגים שאינם יודעים להשתלט על נהיגה בשלושה נתיבים. אחת הכותבות מציינת: "היה שם כבר רמזור בעבר. זה רק גרם לפקקים ולבלגן. לדעתי הכיכר היא אחלה דבר".

עד כה, הקבוצה ממשיכה לחשוב על דרכים יצירתיות לתקיפת הבעיה, אך טרם זכו לתגובה או לייק מנציג רשמי של העירייה. וגנר אומרת: "הייתי רוצה שגורמים בכירים מהעירייה יפתרו את בעיית הכיכר או לפחות יתייחסו אליה. אני לא יודעת איך לפתור את הבעיה, אולי בבניית גשר מעל הכיכר או בעזרת הפחתת הנתיבים לנתיב אחד בלבד".

במהלך השנים נעשו מספר ניסיונות לווסת את עומסי התנועה בכיכר גם באמצעות רימזורה ואולם - ללא הועיל.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מדיניותנו היא לשמר את הכיכר, מאחר שהיא מהווה סמל וסימן היכר לחולון.
אי לכך, במסגרת תוכניות הרכבת הקלה נבחנת האפשרות ליצירת מנהרה שתעבור מתחת לכיכר בכיוון מזרח-מערב והצבת רמזור מכיון צפון- דרום דרך הכיכר".