תשתיות לקויות: בשש השנים האחרונות נהרגו בערי ישראל כ- 1,100 בני אדם, המהווים 42% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בתקופה זו, מחציתם נהרגו ב-8 ערים בלבד (ירושלים, ת"א-יפו, חיפה, אשדוד, חולון, נתניה, ר"ג וב"ש), כך על פי דו"ח חדש שהכינה עמותת אור ירוק על מצב הבטיחות ברשויות המקומיות.

על פי נתוני הדוח, בתקופה זו נהרגו בחולון 30 בני אדם בכבישי העיר, ואילו בבת ים קיפחו את חייהם 21 איש. אלא, שבעוד שבחולון נרשמה ירידה משמעותית במספר ההורגים (מ-19 ל-11) בין השנים 2003-2005 לשנים 2006-2008, הרי שבבת ים נרשמה מגמת עלייה מדאיגה במיוחד (מ-5 ל-16, בהתאמה).

שלושת הרחובות הבולטים בהם התרחשו התאונות בבת ים הם: רחוב קוממיות עם 3 תאונות קטלניות, רחוב יוספטל 2 תאונות קטלניות ורחוב בן גוריון 4 תאונות קטלניות. רחובות הדמים בחולון: שדרות דב הוז/רחוב סוקלוב (שני רחובות שמתחברים) 5 תאונות קטלניות, רחוב ההסתדרות 3 תאונות קטלניות ורחוב משה שרת 2 תאונות קטלניות.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "בניגוד לרשת הכבישים הבין-עירונית, בה
מע"צ החדשה אחראית על התשתית ומשטרת התנועה אוכפת את החוק, המצב בערים שונה באופן מהותי ואין גוף ביצועי ממונה אחד".

עוד מוסיף אבואב: "למרות העובדה ש-74% מהתאונות מתרחשות בערים, נדמה כי לא נעשה די בשטחן. הפתרונות קיימים וידועים, אך תמונת המצב העולה מהדו"ח מביאה אותנו למסקנה כי צריך וניתן לשפר את המצב. אזורי בתי הספר צריכים להיות אזורי מיתון תנועה וכך גם מקומות בהם מרוכזות אוכלוסיות פגיעות כגון הולכי רגל, בעיקר ילדים וקשישים.

"למרבה הצער, המצב הכספי בעיריות אינו מאפשר להם לטפל בתשתיות ולכן אין מספיק פסי האטה, יש צורך לצבוע מעברי חצייה, לבנות גשרים להולכי רגל ומעגלי תנועה. אמנם מדובר ברשות מקומית, אך האחריות והטיפול בנושא הבטיחות בדרכים צריך וחייב להיות מגובה ברמה הלאומית".