נתוני "אור ירוק" חושפים: 8,485 בני אדם נפגעו במהלך השנים 2003-2008 בעת שחצו את הכביש במעבר חציה, 191 מהם מצאו את מותם. על פי פילוח הנתונים 174 מהם, כולל שני ילדים הרוגים, נפגעו בעת שחצו את הכביש בתחום חולון, בת ים ואזור.

הילד דיאר מקסימוב בת ה-8 נהרג ב-27.3.03 בעת שחצה את הכביש, כשהוא רכוב על סקייטבורד, במעבר חצייה ברחוב קוגל בחולון. נהג מכונית מסחרית דרס אותו למוות. הילד אלקיים רחמים יזדי בן ה-7 נדרס למוות בידי נהג אוטובוס ב-11.9.06 בעת שחצה במעבר חצייה ברחוב גאולים בעיר. על פי הנתונים הללו 7 מהם נפצעו באורח קשה.

על פי נתוני הלמ"ס, מבין כ- 18 אלף הולכי הרגל שנפגעו בין השנים 2003-2008 בתאונות דרכים, כ- 14.5 אלף נפגעו בעת שחצו כביש. אלו מהווים כ-80% מכלל הולכי הרגל שנפגעו. מבין הולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש, כ- 60% (8,485) נפגעו כאשר חצו את הכביש במעבר חצייה.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק "כשמעמתים את שיעור הולכי הרגל הנפגעים בתאונות דרכים עם אלו שנפגעו בעת שחצו את הכביש במעבר חצייה, מתקבל ממצא מדאיג, המעיד על התעלמות של נהגים ממעברי חצייה ומהולכי רגל החוצים את הכביש. על המדינה לפעול ולהוריד את מהירות הנסיעה באזורי מגורים ל-30 קמ"ש, במיוחד בסמוך לנקודות תורפה כמו בתי ספר ומעברי חציה. על הולכי הרגל להישמע לחוקי התנועה, שבאים להגן עליהם.

"על הרשויות המקומיות לדאוג לאמצעי ריסון מהירות, כמו גבשושיות, מעגלי תנועה ומעברי חצייה נראים ומסוגננים, כמו גם לדאוג למסלולי הליכה בטוחים לילדים, בדרכם לביה"ס, ולשאר הצועדים".

עוד מוסיף אבואב: "הולכי הרגל פגיעים יותר ממשתמשי הדרך האחרים כיוון שהם חלשים יותר מכלי הרכב ומשקלם קטן יותר. הסיבה העקרונית לבעיית בטיחות הולכי הרגל נעוצה בכך שהיסטורית, מערכות התחבורה תוכננו מנקודת מבטו של המשתמש ברכב, ללא התחשבות בצרכים של ההולכים ברגל".