נחיתת פתאום: ראשי הרשויות המקומיות ביישובים שסביב נמל התעופה בן גוריון, ובראשם ראש עיריית חולון, מוטי ששון, הפסיקו בשבוע שעבר בזעם ישיבה שנערכה במשרדי רשות שדות התעופה, ושעסקה בשינויים הצפויים בתפעול נתב"ג כתוצאה מסלילה של מסלולי ההמראה והנחיתה, שתחל בקרוב. בעקבות אישור תוכניות הפיתוח לנתב"ג, אמור שר התחבורה לאפשר באופן חריג המראות בין 1:40 ל-5:50. מטרת ההסדר היא לאפשר בתקופת העבודות שימוש במסלול אחד מבלי לפגוע בתנועת הנוסעים.

רשות שדות התעופה זימנה את ראשי הרשויות הסמוכות לנתב"ג לפגישה לשם
קבלת פרטים על אודות התוכנית המוצעת, וכדי לאפשר להם להביע עמדה. בפתח הפגישה, שהתקיימה ביום שני, ביקש ששון, המשמש כיו"ר פורום ראשי הרשויות למאבק ברעש המטוסים, לוודא כי מטרת הדיון היא לצורכי עדכון והתייעצות בלבד, ושהוא אינו משמש כשימוע המחייב בהליכים סטטוטוריים.

להפתעת ששון וראשי הרשויות האחרים, סירב מנכ"ל רשות שדות התעופה, קובי מור, לאשר כי אין מדובר בשימוע. ששון הציע לקיים דיון אינפורמטיבי בלבד, אולם מור דחה הצעה זו. לנוכח זאת, החליטו ראשי הרשויות פה אחד להפסיק את הישיבה ויצאו מחדר הישיבות בכעס.

"לא ניתן ששינויים לתקופה בת ארבע שנים, שעתידים לפגוע קשות באיכות החיים, ייעשו במחטף וכלאחר יד", אמר ששון לאחר מכן. "800 אלף תושבי האיזור החיים בצל נתיבי הטיסה, אינם בני ערובה בידי רשות שדות התעופה". ששון מיהר ועירב בנושא את שר התחבורה, ישראל כץ. "מדובר בהתנהגות שאינה ראויה ואינה מקובלת במערכת הציבורית הישראלית", כתב ששון לשר. "חשוב לציין כי בעת כהונתו של המנכ"ל הקודם, גבי אופיר, זכו כל ראשי הרשויות של עוטף נתב"ג לשיתוף פעולה ולאוזן קשבת. לצערנו, חל שינוי בהתנהלות זאת מאז התחלף המנכ"ל".

רשות שדות התעופה מסרה: "הנהלת רשות שדות התעופה הזמינה את ראשי הרשויות על מנת להציג בפניהם את פרויקט שדרוג מערך המסלולים והמשמעויות השונות הנובעות ממנו. הפרויקט הוא נדבך הכרחי לשיפור הבטיחות בנתב"ג. במהלך ביצוע הפרויקט ייסגרו לסירוגין מסלולי ההמראה והנחיתה, וכתוצאה מכך תקטן הקיבולת. הפגישה נועדה כדי לעדכן את הרשויות בתוכנית זו ולאפשר להן להביע את עמדתן. משרד התחבורה מסר: "אין זה מן הראוי שנפרסם את תגובתו של השר, לפני שמר ששון יקבל את ההתייחסות".