השכרה משכרת: עיריית חולון הכריזה בקיץ הקודם על מלחמה בנגע האלכוהול, ובאותה נשימה אינה מונעת השכרת שטחי פרסום לוודקה במקומות שבהם מתרכזים בני נוער. שלט כזה הוצב לפני שבועיים במקום שנוי במחלוקת: הכניסה לפארק הנוער "פילבוקס" בתל גיבורים.

הפארק הגדול משמש, כמו יתר הפארקים בעיר, מקום התגודדות ומפגש לבני נוער, בעיקר בלילות הקיץ. חלק מבני הנוער אף מנצלים את השהייה הלילית בפארק כדי לשתות אלכוהול. העירייה התירה להציב שלט פרסום גדול לוודקה על המדרכה, וכל נער ונערה שנכנסים לפארק, אינם יכולים להתחמק ממנו ומתוכנו.

ההחלטה לאפשר ליבואן הוודקה לפרסם את מרכולתו בכניסה לפארק נוער הרגיזה את תושבת השכונה ציפורה בנאי: "פניתי לעירייה, והבטיחו לי שיבדקו את זה. מצד אחד היא נאבקת בתופעת האלכוהול בקרב בני נוער, ומהצד השני היא נותנת לפרסם וודקה בשטח עירוני בכניסה לפארק נוער. הפארק הזה מאכלס בני נוער רבים, בעיקר בקיץ, וליבואן הוודקה מצוין כנראה לפרסם במקום הזה".


השלט בכניסה לפארק. העיריה: "מדובר בפרסום מסחרי". צילום: יואב זיתון

לא רק בכניסה לפארק הנוער יש פרסומות לוודקה. גם בקרבת פארקים אחרים בעיר, שמושכים בני נוער בלילות החופש הגדול, יש פרסום מסיבי לאלכוהול, מבלי שהעירייה תתערב. מדובר בעיקר בפיצוציות, שעל המדרכות בפתחיהן מוצבים שלטים גדולים, שחלקם, כמו בקרבת פארק פרס וגן הרצל, מפרסמים מבצעים לרכישת וודקה.

לפי החוק, אמורים פקחי העירייה למנוע גלישה של עסק למדרכה, ובמקרים של חנויות או בתי קפה, העירייה מקפידה לקנוס.

עיריית חולון בתגובה: "מדובר בפרסום מסחרי, אשר לעירייה אין כל סמכות ואחריות לגבי תכניו. יחד עם זאת, לאור התלונות ולפנים משורת הדין הסכימה חברת "מקסימדיה" להיענות לבקשת העירייה ולהסיר את הפרסום הספציפי המעודד שתיית וודקה. למיטב ידיעתנו, היא כבר הסירה את הפרסום".