מטוס מעל שמי איזור השפלה | צילום: קובי קואנקס

מסלול 8-26 של נתב"ג חזר השבוע לפעילות לאחר הפסקה שנמשכה כחודש, לצורך עבודות תחזוקה. תושבי מרכז העיר חולון וראשון לציון שלא היו רגילים לרעש ההמראות והנחיתות יכולים לנשום לרווחה, אך הרעש לא נעלם אלא רק נדד לאזורים אחרים, בהם התושבים מורגלים במטרד. בבת ים ובשכונות הדרומיות של חולון, שוב מתלוננים התושבים על רעש מטוסים מטריד, בין היתר גם בשעות הלילה, ובשלב זה נראה כי המצב עומד להחמיר.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' חתם לאחרונה על תוכנית פיתוח על סך 5.9 מילארד שקל שתגדיל את פעילות רשות שדות התעופה כאשר רק בנתב"ג הצפי הוא כי עד 2025 יגדל מדד תנועות הנוסעים ל־40 מיליון בשנה. לשם השוואה, עד סוף 2019 הצפי הוא כ־25 מיליון תנועות נוסעים בנתב"ג - המשמעות היא שכמות הרעש באיזור תוכפל.

במקביל אמר שר התחבורה כי המדינה חייבת לקבל החלטה להקים שדה תעופה משלים לנתב"ג, על מנת ששדה התעופה המרכזי בארץ יצליח לעמוד בגידול הנוסעים, אך אם השדה המדובר יישאר צמוד לנתב"ג - אין צפי להקלה משמעותית באיזור. במקביל ממשיכה עיריית חולון להיאבק ברשות שדות התעופה בבתי המשפט, שם היא מובילה מאבק משפטי בשיתוף מספר רשויות שלא מקבלות פיצוי כספי עקב הרעש ודורשות מהממשלה לאמץ נהלים שיבטיחו לתושביהן לילות שקטים וימים רגועים.

"אף אחד לא היה אופטימי, ידענו שבסך הכל מדובר במצב זמני ושבקרוב הרעש יחזור", אומרת לבנת בן אבן תושבת מקריית פנחס אילון, "לפחות בחורף יש פחות טיסות. חבל שלא עושים שיפוצים במהלך הקיץ. בינתיים יש מאבק משפטי של העירייה אז אנחנו מקווים שכשילחצו על הכיס - המצב ישתפר".