מוניות שירות אצל השכנה, רחובות | צילום: אבי מועלם

   
ביוני 2018 הודיע משרד התחבורה שהוא יוצא במכרז להפעלת מוניות שירות במספר מוקדים, בהם בת ים וחולון. השירות אמור לפעול בדומה לקווי האוטובוס המוכרים, ותהיה אפשרות לשלם על הנסיעה באמצעות הרב קו, בתעריף אחיד ומוזל.

אך תושבי חולון ובת ים סקפטים לגבי יישום הרפורמה, שלפחות על הנייר אמורה להיות מיושמת בתוך חודש.

קטי פיאסצקי, יו"ר מרצ בבת ים, אמרה השבוע בנושא: "אני בעד שעיריית בת ים בשיתוף עם עיריית חולון יעשו קו מוניות שירות מקניון חולון עד הים הלוך חזור, הצעתי להקים מפלגה שתדון ביחד עם המפלגות הדתיות בצורך במוניות שירות בעיר, שנשב ביחד ונבדוק צרכים ושבשבת המוניות לא תיכנסנה לשכונות הדתיות, אלא יסעו ברחובות מקבילים.

"אבל התשובה הייתה שאין צורך, אפילו שגם בבני ברק עוברת מונית שירות בשבת, ברחוב ז'בוטינסקי הסמוך. מדובר בצורך סוציאלי, של בן אדם לנוע בזול ובקלות", אומרת פיאסצקי. "עוד לפני שדיברנו על זיהום האוויר, הפקקים והתאונות שזה מונע".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "המשרד מקדם בימים אלה את מהפכת מוניות השירות ברחבי הארץ, ומפרסם באופן הדרגתי עשרות מכרזים להפעלת קווי מוניות חדשים במרכז הארץ, צפונה ודרומה.

"במסגרת הרפורמה יפורסמו מכרזים חדשים להפעלת 19 קווי מוניות שירות באשכולות פתח תקוה, בקעת אונו וחולון־בת ים, מתוכם 17 קווים חדשים.

"בין היתר, מדובר בקווים שיחברו את בת ים עם תל אביב, חולון וראשון לציון. קווים אלה ישפרו את הנגישות אל מוקדי התעסוקה, הבריאות, המסחר, התחבורה והמוסדות האקדמיים באיזור.

"בחודשים הקרובים צפוי משרד התחבורה לפרסם את המכרזים החדשים בבת ים ובחולון, ולבצע את המיון המוקדם (PQ) של חברות העומדות בתנאי הסף. חברות שיעברו בהצלחה שלב זה, ימשיכו להתמודד על הפעלת קווי המוניות החדשים, במהלך 2019".