מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2018 אירעו ברחבי הארץ כמעט 4,000 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר (16-24). בשנה זו התרחשו 288 תאונות דרכים קטלניות (תאונות בהן הרוג אחד לפחות), מעל שליש מהן, 97 תאונות, היו במעורבות נהג צעיר.

המחשה: קובי קואנקס

מן הנתונים עוד עולה כי למעלה ממחצית מהתאונות במעורבות נהגים צעירים שאירעו בשנת 2018 אירעו בתחום העירוני – 2,570 תאונות דרכים. מבין התאונות שהתרחשו בתחום הערים והישובים 35 היו קטלניות ו-349 היו תאונות דרכים קשות.

בעשר השנים האחרונות (2009-2018) אירעו למעלה מ-31 אלף תאונות דרכים במעורבות נהגים צעירים בתחום העירוני בלבד. קרוב ל-4,000 מהן אירעו בתל אביב, בירושלים התרחשו למעלה מ-3,600 תאונות בהן היה מעורב נהג צעיר, ובחיפה 1,570 תאונות.

בתקופה הזאת אירעו בחולון 923 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר (גילאי 15-24), חמש מהן תאונות קטלניות, בהן נהרג לפחות אדם אחד. בשנת 2018 התרחשו בעיר 84 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר, אחת מהן הייתה קטלנית.

בבת ים השכנה אירעו 612 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר (גילאי 15-24) בעשור האחרון (2009-2018), ארבע מהן תאונות קטלניות, בהן נהרג לפחות אדם אחד. בשנת 2018 התרחשו בעיר 60 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר, אחת מהן הייתה קטלנית.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכל שנה מעורבים אלפי נהגים צעירים בתאונות דרכים, רבות מהן קטלניות. הנתונים הקשים צריכים להוביל את המדינה ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים להתייחס ולטפל באופן ממוקד במאפייניה הייחודים של אוכלוסייה זו ולדאוג להגביר את אכיפת המשטרה באמצעות תוספת של ניידות ושוטרים בעיקר בסביבת מקומות בילוי של צעירים, ובמיוחד בסופי שבוע.

"נהיגת צעירים מאופיינת לרוב בחוסר יכולת התמודדות עם סיטואציות שונות של נהיגה וצפייה מראש של תרחישי הסכנה שעלולים להתרחש ובשל כך הם פגיעים יותר. רבות מהתאונות של הנהגים הצעירים מתרחשות בשעות הלילה ולאחר הבילויים".