במשך שנים רווחת בארץ תפיסה לפיה נשים נוהגות פחות בטוח מגברים. מנתוני עמותת 'אור ירוק' המתפרסמים לרגל יום האישה הבינלאומי שיחול ב־8 למרץ, עולה כי הסטיגמה הזו לא בדיוק נכונה ובמקרים רבים נשים דווקא נוהגות בטוח יותר.

יש לעודד נשים לעסוק במקצועות הנהיגה | המחשה: shutterstock

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, 14 אחוז בלבד מהתאונות הקטלניות (בהן הרוג אחד לפחות) שהתרחשו בתחום העירוני בשנת 2018 היו במעורבות רכב הנהוג בידי אישה. בשנת 2018 אירעו 200 תאונות קטלניות בערים, מתוכן ב־29 תאונות בלבד היו מעורבות נהגות.

עוד עולה מן הנתונים כי רק שישית מהנהגים ההרוגים בתאונות דרכים בערים וביישובים בשנת 2018, היו נשים. מתוך 76 נהגים הרוגים, רק 13 נשים נהגות נהרגו בתאונות דרכים.

גם מספרם של הנהגים שנפגעו בתאונות דרכים בערים בשנה שעברה היה גדול באופן משמעותי ממספר הנהגות: 4,700 נהגים נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2018 בעוד מספר הנהגות שנפגעו נמוך ביותר ממחצית ועומד על 2,076.

בעיר חולון בשנת 2018 אירעו 147 תאונות דרכים במעורבות נהגת ו־229 תאונות דרכים במעורבות של נהג. מספר הנשים שנפגעו בתאונות דרכים בעיר ב־2018 עומד על 190 (נוסעות ונהגות), מתוכן שתי נשים נהרגו. בעשור האחרון (2018-2009) היו מעורבות 1,638 נהגות בתאונות בחולון לעומת 2,793 גברים.

בבת ים בשנת 2018 אירעו 92 תאונות דרכים במעורבות נהגת אישה ו־205 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר. מספר הנשים שנפגעו בתאונות דרכים בעיר ב־2018 עומד על 139 נשים (נוסעות ונהגות). בעשור האחרון (2018-2009) היו מעורבות 926 נהגות בתאונות בבת ים לעומת 2,007 גברים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הנתונים מראים כי נשים נוהגות באופן בטוח יותר, מעורבות פחות בתאונות דרכים וגם נוטלות פחות סיכונים במהלך הנהיגה.

"לאור זאת מדינת ישראל צריכה לעודד יותר ויותר נשים לעסוק במקצועות הנהיגה, בעיקר בתחבורה הציבורית הסובלת ממחסור של אלפי נהגים. עידוד נשים לנהוג באוטובוסים ובמוניות יביא להעסקה של נשים רבות, יצמצם את פערי השכר בין גברים ונשים וגם יגרום לירידה בתאונות הדרכים".