במשך שנים מתמודדת העיר חולון עם רעש המטוסים. העירייה, מנסה לקדם מהלכים של לילות שקטים, הסטת נתיבים ואף תביעה משפטית בדרישה לפצות את העיר, בדומה לפיצוי כספי שמקבלות ערים אחרות כמו בני ברק ובת ים - אך דבר לא משפר את המצב. 

מטוס מעל קריית שרת בחולון | צילום: אייל בן חור

ראש עיריית חולון, מוטי ששון, משמש כיו"ר פורום ישובי עוטף נתב"ג ופועל בנושא על בסיס קבוע, לאחר שלא פעם סיפר כי הוא סובל מהרעש באופן אישי. כעת נראה כי ששון וכל שאר תושבי העיר עומדים להתמודד עם הרעש עוד זמן רב, וכעת נוספה סיבה נוספת המעצימה את הרעש בעיר: סגירת שדה דב.

עם סגירת שדה דב עברו נתיבי התעופה הפנימיים של ישראל (מהמרכז לאילת) לנתב"ג, ולמעשה כעת גם הרעש של אותם מטוסים משפיע על חולון, בנוסף לטיסות החוץ.

אומנם מדובר בטיסות פחות רועשות, כיוון שהמטוסים קטנים יותר וגם שעות ההמראה והנחיתה נוחות יותר, כיוון שלרוב הן לא מתקיימות בשעות לילה מאוחרות, אך בימי הקיץ בהם מספר הטיסות בנתב"ג גדל, מדובר בגורם נוסף שמחמיר את רעש באזור.

"אנחנו כבר כל כך רגילים לרעש שכבר אין לנו מושג מה זה מה", מספרת לבנת בן אבן, תושבת שכונת פנחס איילון (ח-300) בחולון. "מבחינתנו רעש המטוסים זה מצב קבוע, אנחנו לא באמת מבדילים מאיפה זה מגיע, אין טיפת הפוגה, זה פשוט חלק קבוע מהחיים שלנו.

"לאחרונה ראינו מטוסים יותר נמוכים, אני מניחה שאלו המטוסים הפנימיים. זה סיוט לא הגיוני, גם הפיצוי הכספי שמקבלות ערים אחרות לא נראה לי הולם, שום דבר לא מכפר על מחסור בשעות שינה וחוסר האונים".

במקביל להחמרה ברעש לפני כחודש הגישו מספר רשויות מקומיות, ביניהן גם עיריית חולון, עתירה לבג"צ הדורשת ממשרדי הממשלה לפעול באופן מיידי להורדת מפלס הרעש, דבר שכבר הומלץ על ידי גורמי מקצוע במשרד לאיכותה סביבה, אולם הדבר לא נעשה.

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "אין קשר בין סגירת שדה דב לטיסות לאילת ולרעש מעל אזור חולון. דווקא לאחרונה פחת הרעש מעל העיר חולון בשל שימוש בנתיב 30".