תדירות רכבות שירדה ועומס ברציפי תחנת יוספטל בבת ים, הן בעיות מוכרות היטב לנוסעי הרכבת הבת ימים והחולונים בשנה האחרונה. השבוע נוספה לבעיות הללו גם בעיה טכנית שהקשתה לדברי הנוסעים על הנגישות.

תחנת רכבת יוספטל בת ים | צילום: קובי קואנקס

השינוי העיקרי שמקשה על הנוסעים מחולון ובת ים הנעזרים בקביעות בשירותי הרכבת התרחש לפני כשנה. ברכבת ישראל הוחלט על הפחתת תדירות הרכבות שעוצרות בתחנות בת ים וחולון. "הורידו לנו את תדירות הרכבות בלי לתת אלטרנטיבה אחרת", טוען אחד הנוסעים הקבועים, ומדגיש: "הדבר גורם לעומס נורא על הקרונות של הרכבות שכן עוצרות למעננו".

בשבוע האחרון נתקלו הנוסעים בבעיה חדשה - הדרגנועים (המדרגות הנעות) נעצרו. לדברי הנוסעים אין מדובר באירוע חד פעמי, אלא בתקלה שהתרחשה פעמים נוספות, ויצרה קושי נוסף.

"זו לא פעם ראשונה שזה קורה, ולאחרונה זה קורה יותר ויותר. אני לא מבין מה הסיבה שכל הזמן ממשיכים להקשות על הנוסעים" קובל תושב העיר.

כך זה נראה השבוע: (צילום באדיבות קבוצת 'עוצרים את הרכבת')

לדברי הנוסעים, בזמנים שבהם הדרגנועים שבתו גדל עוד יותר העומס ברציפים. "מי שמתקשה בהליכה ולא מסוגל לעלות את המדרגות נאלץ להמתין למעלית, שתעלה ותרד כמה פעמים, עד שתורו יגיע", מסביר אחד הנוסעים, ומוסיף: "במקום להנגיש את הנסיעה ברכבת עבור התושבים, רק מקשים. הרבה אנשים שאני מכיר כבר מעדיפים לנסוע ברכב במקום להשתמש בשירותי הרכבת".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "תדירות הרכבות בתחנות חולון ובת ים לא ירדה בשנה האחרונה, ואף עלתה. בתחנת בת ים יוספטל אף התווסף שירות רכבות לילה, המאפשר שירות רכבתי לצפון, לדרום ולנתב"ג לאורך כל שעות היממה.

"הדרגנועים בתחנת בת ים יוספטל פעילים כסדרם, ובמקרה של תקלה באחד מהם, מוקפץ צוות טכני המגיע ומטפל בליקוי בתוך שעות. בשבוע שעבר, אירעה הפסקת חשמל בתחנה, אשר השביתה את הדרגנועים למשך זמן מה.

לרשות הנוסעים עומדת תמיד מעלית נגישה בין הרציפים ואולם הנוסעים".