חודשי החורף מביאים עימם לא מעט מחלות, בתי החולים, קופות החולים והמרפאות לרוב עמוסות בחודשים אלו, בעיקר בילדים ובאוכלוסיה מבוגרת. אך לטענת מטופלים מהיישוב אזור, כשמדובר בקופת החולים האזורית שלהם המצב כבר הפך לקטסטרופה.

קופ"ח כללית סניף אזור. גם טלפונית כמעט ואין מענה | צילום: קובי קואנקס

"בשנות ה-50 היו במרפאה הזאת רק שני רופאים, היום כשהאוכלוסייה גדלה יש רק אחד, זה הגיוני?", מספרת אחת המטופלות. "אין בכלל רופא ילדים במרפאה, רק מחליף שמגיע מידי פעם לכמה שעות. במקום שתי אחיות יש רק אחת ואם היא חולה בכלל אין מחליפה.

"בבית המרקחת יש לרוב רק רוקח אחד, לכן ההמתנה מאוד ארוכה. המצב הזה בלתי נסבל. הרופאה הקבועה היא אישה חייכנית ומקסימה אבל גם היא קורסת תחת העומס, כשאני רואה אותה כואב לי הלב עליה, איך אפשר לעבוד ככה?".

בנוסף, המטופלת וקשישים נוספים מספרים שהעומס פוגע בהם באופן אישי. "כמעט ואין מענה טלפוני כי הם עסוקים ובגלל שאני לא יודעת להשתמש באינטרנט הדרך היחידה שלי לקבוע תור היא להגיע למרפאה.

"אני חולה אונקולוגית, זה לא הגיוני שאני לא יכולה לקבוע תור. תמיד מבקשים לתת עדיפות לילדים כי הם רגישים, אבל במצב הזה דווקא הקשישים ממתינים נצח במרפאה. אני לא מבינה איפה כל הגורמים שאחראיים לזה? למה הקופה לא מביאה עוד כוח אדם? היישוב שלנו רק גדל, בקצב הזה נאלץ לצאת לערים אחרות כדי לקבל שרותי רפואה בסיסיים".

משירותי בריאות כללית: "אנו שמחים לבשר כי בתאריך 1.3 יצטרף למרפאה ד"ר הלל אורן, רופא משפחה בעל ותק וניסיון רב שיחליף את ד"ר גרין שפרש לגמלאות.

"במקביל לכך אנו פועלים להוספת רופא ילדים למרפאה. במרפאת אזור ניתנים שירותי רפואת משפחה, שירותי רפואת ילדים, שירותי סיעוד ובית מרקחת. כמו כן אחת לשבוע ניתן במרפאה שירות של רופא עיניים ורופאת נשים".