ככל שאמצעי הטכנולוגיה משתלטים יותר ויותר על חיינו, כך גם עולה המודעות לנושא עברות שניתן לבצע באמצעים טכנולוגיים, בין היתר חוק זכויות יוצרים, הוצאת דיבה וספאם.

על פי חוק התקשורת של  מדינת ישראל, כל ספק שמעביר פרסומת באמצעות מיילים או טלפונים ניידים, מחויב להשאיר ללקוח אפשרות להתנתק משרות ההודעות, בדרך כלל באמצעות המילה "הסר". אך מה קורה כשהחברות לא טורחות להישמע לחוק? מסתבר שהמטרד הזה יכול להיות שווה לכם הרבה כסף.

על פי כתב תביעה שהגיש צעיר מחולון, הוא קיבל שתי פרסומות בהודעת SMS מחברת משקפיים גדולה ומוכרת. למרות שלחץ על לינק "הסר", המשיך הצעיר לקבל עוד שתי הודעות מהחברה.

התמונה להמחשה בלבד | צילום מסך-

הצעיר הגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות וכעת הוא דורש מבית המשפט לפצות אותו ב-4 אלף שקל. במקרה אחר תובעת חיילת מחולון חברת הלבשה למידות גדולות ששלחה לה 6 הודעות SMS לאחר שכתבה "הסר", כפי שנדרש על מנת לצאת מרשימת התפוצה של החברה. גם היא תובעת את החברה בבית המשפט, בדרישה לפצות אותה ב-4 אלף שקל.

לבית המשפט היא הסבירה כי ההודעות הטרידו אותה ואף הביכו אותה כיוון קיבלה אותן בנוכחות חברים. האם התובעים הצעירים מחולון עומדים לזכות בכסף שהם דורשים? סביר להניח שכן.

"מי שלא מתעצל יכול לעשות כסף טוב מכל הפרסומות האלו", אומר תושב חולון כבן 24, שלטענתו זכה כבר ב-11 אלף שקל במספר תביעות ספאם: "החברות האלו עושות משהו שאסור על פי החוק אבל אף אחד לא מונע את זה מהן אז הן פשוט ממשיכות. כל מה שצריך זה לנסח כתב תביעה שבלוני ולשלם אגרה של כמה שקלים לבית משפט לתביעות קטנות ויש לך תביעה. קצת טרחה אבל כשמקבלים את הכסף זה שווה הכל. בשורה התחתונה לא עשיתי שום דבר רע, אני בסך הכול דורש לממש את הזכות שלי".

אם אתה כל כך גאה, מדוע אתה לא חושף את עצמך?

"כי אני מפחד שחברות יפסיקו לשלוח לי פרסומות. זה נשמע מצחיק, אבל זה הצליח לי כל כך טוב שמבחינתי ימשיכו ואני אמשיך לתבוע אותם".