רק לאחרונה קיבל הבניין החדש ברחוב פיכמן 15 בחולון אישור אכלוס (טופס 4) ורוכשי הדירות הנרגשים קיבלו מפתחות לבתיהם החדשים. אולם הקבלן טרם סיים את עבודות הפיתוח בחצר הבניין וגם הדיירים עצמם עסוקים בשיפוצים ושינויים בדירות החדשות.

כצפוי, שטח הבניין מלא בפסולת בנייה וקרטונים, אך לטענת התושבים למרות הלחץ הרב עיריית חולון מסרבת לפנות את האשפה מסביבת הבניין ואף רושמת דוחות לדיירים.

"בשטח הבניין יש רק מכולה אחת שמתמלאת מהר וכנראה גם לא מפונה לעתים קרובות", סיפר דייר בבניין. "היזם קרס אז אין לנו ממש למי לפנות והעירייה מצדה מסרבת לפנות את האשפה בטענה שטרם קיבלה טופסי אכלוס מהקבלן שמצידו טוען שהגיש אותם מזמן. בינתיים אנחנו טובעים בזבל".

לדברי השכנים אכלוס הבניין חדש יוצר פסולת רבה, אך העירייה לא מתחשבת במצבם. "בימים שנכנסים לבית חדש תמיד יהיה יותר זבל, קרטונים, שקיות וכמובן במקרה של שינויים קטנים בדירה אז יש גם פסולת בנייה, אבל את זה יכולנו לזרוק למכולה של הקבלן אם היה שם מקום", הם אומרים.

פסולת הבנייה ברחוב פיכמן. "אין לנו למי לפנות"-

"העירייה מצדה ממש לא מתחשבת, לא רק שהיא לא אוספת זבל, אלא היא גם רושמת לנו דוחות על הפסולת שבחוץ, כאילו שיש לנו אופציה אחרת. אנחנו מקווים שבעתיד יפעילו דחסנית אשפה שהותקנה בבניין ולה כן יהיה פינוי קבוע, אבל עד שזה יקרה אנחנו בבעיה.

"הבניין הזה הוא חלק משכונת ח־501 החדשה", מוסיפים הדיירים החדשים, "אבל במקום לטפח אותו העירייה מזניחה, חבל מאוד שגם באזורים החדשים של העיר יש כזה זלזול".

עיריית חולון מסרה בתגובה: "בשלב זה של איכלוס דיירים, מערך התברואה מפנה את הדחסן על פי הפניות של ועד הבית. הקבלן אינו מודיע על בקשה לפינוי אם הדיירים לקחו על עצמם את האחריות".