חברת התחבורה הציבורית מטרופולין תשיק החל מיום שישי בשבוע הבא פעילות חדשה באזור תל אביב ורמת השרון, כחלק מרפורמה חדשה של משרד התחבורה שתכלול גם הוספת קו 15 החדש שיעבור בין שכונת נווה בארבור בתל אביב למסוף וולפסון בחולון לאורך כל שעות היום.

"מציבים אנשים במצב של חוסר ברירה". בר (משמאל) ומורוגובסקי

במקביל הודיעה החברה כי תצטרף גם היא לרפורמה בתשלום, והנוסעים יידרשו להטעין את כרטיס הרב קו שלהם מראש מבלי שתהיה להם האפשרות לשלם אצל הנהג. המשמעות היא שכל קווי האוטובוסים בחולון יעברו לרב קו, למרות מחסור חמור בעמדות הטענה ברחבי העיר.

עם פרסום ההחלטה על הרפורמה צפה גם הביקורת כלפי משרד התחבורה, כי פעל בצורה לקויה בכל הקשור לפרישת עמדות ההטענה לכרטיס הרב קו בגוש דן. בחולון בולטת לרעה הנגישות הנמוכה לטעינת הרב קו בעיקר בשכונות כמו קריית שרת, קריית אלון ותל גיבורים, כשבקושי נושאים לרוב הקשישים.

תושב חולון מקס מורוגובסקי, מתנדב בעמותת "תחבורה בדרך שלנו", ביקש לבדוק את הנושא יחד עם חבר מועצת העיר שי בר, היושב בוועדת התחבורה. הממצאים שהעלו השניים עלולים להדאיג.

"בשעה שמונה בבוקר בכל סוקולוב אין מקום אחד שאפשר להטעין בו את הרב קו", טען מורוגובסקי. "בדקנו את כל המקומות המיועדים, כולם היו סגורים או לא פעילים, למעט מקום אחד שבו בעל העסק דרש לשלם באשראי בלבד. הרי מרבית המשתמשים, שאינם יודעים כיצד להפעיל את האפליקציה, הם קשישים שרבים מהם לא משתמשים באשראי. מציבים אנשים במצב של חוסר ברירה, ואין להם מושג מה לעשות".

בבדיקה בשטח עלה כי הרפורמה החדשה מלחיצה לא מעט קשישים, שחוששים שלא יצליחו להתמודד עימה. "ביקשתי מהבת שלי שתטעין לי כרטיס מראש, אבל אני לא יודעת כיצד אסתדר בהמשך", הודתה רוזה ברששת, תושבת העיר, שמתנדבת במעון בשכונת תל גיבורים. "בינתיים אני מסודרת אבל זה לא צורה לבקש כל הזמן עזרה. אנחנו רוצים להיות עצמאים". ממשרד התחבורה טרם התקבלה תגובה לדברים.